mandag 23. juli 2007

Pyramider og sånn

De siste dagene har vært rimelig hektiske med masse opplevelser. En dag var vi på tur til et par pyramider. Den største var verdens tredje største. Hadde kappløp med Juliane opp til toppen, men jeg måtte kaste inn håndkleet rimelig kjapt. Her vi er nå (Mexico city) er vi litt over 2000 meter over havet, og pyramidene var enda en del høyere. Tynn luft, bratt stigning og dårlig kondis hjalp meg ikke akkurat opp, men jeg kom meg opp til slutt. Flott utsikt og imponerende byggverk var kult å se. Ellers så får vi tequilla overalt hvor vi går, og den mest ekslusive sorten er den med larver i. Som den eneste i gruppa shotta jeg med larve i og spiste dyret. I følge meksikanerne levde den enda, bare at den var skikkelig drita. Smakte ikke så verst uansett. Ellers har vi bare kost oss rundt omkring. Var en tur i partystreeten her en kveld, og vi ble, somvanlig, den store attraksjonen på byen. 10 blonde jenter med store pupper og blå øyne er tydeligvis ikke hverdagskost i mexico. I kveld tar vi nattbuss opp til noen indianere nord i Mexico. Tror det blir skikkelig kult å se hvordan de lever. Gleder meg masse. Har tatt masse kule bilder. Skikkelig mecca for en fotonørd som meg, nå gjenstår det bare å legge ut litt bilder på nett, det kommer snart (forhåpentligvis). Orker ikke å skrive mer nå. Hasta la vista.

Ingen kommentarer: